بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.
دسترسی سریع




آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 2627
 بازدید امروز : 64
 کل بازدید : 1463692
دوشنبه ٣٠ ارديبهشت ١٣٩٨
١.بصیرت

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وظیفه حساس

اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم ، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید ؛ بصیرت باید بصیرت داشت . آن چه که انسان از نخبگان جامعه و جریانات سیاسی و گروه های سیاسی انتظار دارد . این است که با این حوادث ، با این خطوط دشمن با بصیرت مواجه بشوند ، با بصیرت . اگر بصیرت وجود داشت و عزم مقابله داشت . خیلی از رفتارهای ما ممکن است تغییر پیدا بکند؛ آن وقت وضعیت بهتر خواهد بود . بعضی از کارها از روی بی بصیرتی است .

بازی در زمین دشمن !

یک وقت می بیند ما در داخل جدول و پازلهای دشمن قرار می گیریم . در پازل مجموعه ای را کنار هم می چینند ، تا یک شکلی از تویش در بیاید ، تا یکی از این اجزاء را ما تأمین بکنیم . خوب ، این خیلی چیز بدی است ؛ ماباید سعی کنیم که تأمین کننده ای اجزاء او نباشیم . مثل این جدول حروف متقاطع که وقتی کنار هم گذاشته می شود ، یک کلمه ای از تویش در می آید .

دشمن یک جدولی این جوری درست کرده ، برای این که یک حرفی از تویش در بیاورد ؛ چند تا از این حروف را هم ما بگذاریم ! این را باید مراقبت کرد؛ بحث سر این است ؛ باید جدول دشمن را کامل نکنیم ؛ پازل دشمن را کامل نکنیم ؛ ببینیم دشمن چه کار دارد می کند و چه کار می خواهد بکند؛ اهداف و حضور واضح اورا ببینیم .

در جریانات اخیر با چه حرکاتی پازل دشمن تکمیل شد ؟

تله های دشمن برای نخبگان

دشمن انواع واقسام کار را می کند؛ انواع و اقسام فعالیت را می کند؛ عمده هم امروز به گمان من ، هدف و آماج توطئه های دشمن ، خواص است ؛ آماج دشمن ، خواص است. می نشینند طراحی میکنند تا ذهن خواص را عوض کنند؛ برای این که بتوانند مردم را بکشانند ؛ چون خواص تأثیر می گذارند و در عموم مردم نفوذ کلمه دارند .به نظر من یکی از وظائف اصلی امروز ما و شما ، همین است : مابصیرت خودمان را در مسائل گوناگون تقویت کنیم و بتوانیم ان شاءا... بصیرت مخاطبان و مستمعان خودمان را هم زیاد بکنیم .

با توجه به این که برخی از خواص آماج و هدف توطئه دشمن قرارگرفته اند  ؛ برای تشخیص درستی تحلیل ها و افکارمان در مسایل اجتماعی به چه حجت و مرجعی باید رجوع کرد ؟

غفلت از دشمنی دشمن

البته دشمنی او خلاف انتظار نیست ، غفلت ماخلاف انتظار است . دولت انگلیس که کارنامه ی دویست ساله ی حضور آنها و ارتباط آنها با کشور ما، کارنامه ی سرتاپا سیاه است . واقعا یک نقطه و یک جا نداریم که بشود نشان داد که دولت انگلیس به نفع ملت ایران یک قدم کوچکی برداشته باشد؛ هر چه بوده ؛ هر چه بوده صدمه های بزرگ . اینان اعلان می کنند که ما طرفدار ملت ایرانیم !

دولت آمریکا اعلام می کند که ما طرفدار مردم ایرانیم !

یعنی : با نظام جمهوری اسلامی بدیم ، اما مردم را دوست داریم ! خوب ، مردم جزو این نظام ند ؛ این نظام که منفک از مردم نیست . این ترفندهای دشمن است . این ها را باید شناخت ، فهمید . او البته  دشمنی اش را می کند ؛ امر طبیعی است ، اما اینکه ما نفهمیم دشمنی اورا و از این معنا غفلت کنیم ، این قابل قبول نیست .

آیا رجوع به رسانه های امریکایی و انگلیسی وحذف شعار مرگ بر اسراییل ومرگ بر امریکا مصداق بارز غفلت از دشمنی نیست ؟

مرکبی برای دشمن

بعضی ها در فضای فتنه ، این جمله ی « کن فی الفتنه کابن اللبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب » را بد می فهمند و خیال میکنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد ، بکش کنار! اصلا دراین جمله این نیست که : « بکش کنار ». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه .« لاظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب » ؛ نه بتواند سوار بشود ، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب بایدبود .

مصداق این بدفهمی چه کسانی بودند؟ ما دراین فتنه چه گونه عمل کردیم دشمن از چه کسانی استفاده کرد؟ از چه کسانی سواری گرفت و چه کسانی را دوشید؟

چه باید کرد ؟!

بنابر این ، بصیرت مهم است . نقش نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان ، دردیگران به وجود بیاورند . این بی بصیرتی را به خصوص شما جوانها باخواندن آثار خوب ، با تأمل ، گفتگو با انسان های مورد اعتماد و پخته ، نه گفتگوی تقلیدی که هر چه گفت ، شما قبول کنید . نه ، این را من نمی خواهم از بین ببرید . کسانی هستندکه میتوانند با استدلال ، آدم را قانع کنند؛ ذهن انسان را قانع کنند. و حتی حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام ) هم از این ابزار در شروع نهضت و در ادامه نهضت استفاده کرد .

امام حسین را فقط به جنگ روز عاشورا نباید شناخت ؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است . به تبیین او ، امر به معروف او ، نهی از منکر او ، توضیح مسائل گوناگون در همان منا و عرفات ، خطاب به علما، خطاب به نخبگان حضرت بیانات عجبیبی دارد که تو کتابها ثبت و ضبط است بعد هم در راه به سمت کربلا ، هم درخود عرصه ای کربلا و میدان کربلا، باید شناخت درخود عرصه ی کربلا حضرت اهل تبیین بودند، می رفتند ، صحبت می کردند حالا میدان جنگ است ، منتظرند خون هم را بریزند ،اما از هر فرصتی این بزرگوار استفاده میکردند که بروند باآنها صحبت بکنند بلکه بتوانند آنها رابیدار کنند البته بعضی خواب بودند ، بیدار شدند ؛ بعضی خودشان را به خواب زده بودندو آخر هم بیدار نشدند . آنهائی که خودشان را به خواب می زنند بیدارکردن آنها مشکل است ، گاهی اوقات غیر ممکن است.