بسم الله الرحمن الرحیم اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً.




 

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 1918
 بازدید امروز : 279
 کل بازدید : 1437748
شنبه ٢٤ آذر ١٣٩٧

موسی الرضا مظفری
مديريت جهادی همراه با مرارتها و سختی هایی است که مدير بايد آن را تحمل کندو باری سنگین را به دوش کشد شاخصه های اینمدیریت که ایثار، گذشت ، ترجيح ديگران بر خود بدون در نظرگرفتن امور مادی و حب جاه است چگونه در انسان شکل مي گیرد چگونه مي توان آن را تحمل کرد. که حتی با سرزنش مردم این بار را مستانه به دوش کشید سوالی است که سعی شده در این نوشتار تحلیل و پاسخ یابد. این نوع اجرا واین نوع مدیریت پیش زمینه هایی می خواهد که عبارتند از آزادی تفکر تعقل انتخاب ،محبت ، عمل که در دو حیطه درونی و بیرونی باید شکل بگیرد. در این مقاله این رویکر توضیح داده شده است.
 ٠٩:١٠ - 1393/04/04 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

صادق رضایی
هنر جایگاه عظیمی دربین همه اقشارجمعه به جهت مسائل اجتماعی سیاسی فرهنگی ودینی دارد،قدرت هنر دربیان نظرات ودیدگاه ها درسطح کلان جامعه بسیار زیاد است گروهی از این قدرت درراه اهداف سوء استفاده میکنند وهمینطور میشود ازهنر به عنوان ابزاری بسیار کارآمد در راه رسیدن به اهداف عالیه انسانی بهره برد،هنر بسیار لطیف است واین قدرت رادارد که باظرافت خاصی معانی سنگین را به نحو بسیار سبک وروان در ذهن عموم اقشار جامعه به عنوان فرهنگ عمومی جا بیندازد رسالت حوزویان اینستکه با پرورش وتربیت کارشناسان دینی هنری از این ابزار کارآمد به نفع ترویج عقائد شیعه امامیه بهره برداری نماید...
 ١٠:٥١ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

ذبیح اله طاهری
انواع هنر، نمونه ای از هنر در امر تبلیغ پیامبران الهی واهل بیت علیهم السلام و علمای ربانی 1-آسییب شناسی در مقوله هنر 3- چرایی ورود حوزه در هنر 2- آسیب شناسی در مقوله هنر 3- انواع هنر 4- چرایی ورود حوزه در هنر 5- چگونگی ورود حوزه در هنر 6- استفاده از هنر برای ترویج بهتر دین 7- برریسی پیشرفت تلویزیون در خانواده ها 8- راهکارها وپیشنهادها برای حوزه...
 ١٠:٥١ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

رضا کیانی راد
يكي از عوامل اساسي در موفقيت مبلغ، شناسايي وتحليل مخاطب از نظر فرهنگي، سني،اجتماعي، جنسي،جغرافيايي، نيازهاي روحي و رواني و تقسيم آنان به گروه‌هاي مختلف و فراهم نمودن محتواي تبليغ متناسب با نياز آنها و ارائه آن به صورت جذاب و دلپذير مي‌باشد. روحانيت شيعه مسئووليت بسيار سنگين و تاريخي در عرصه تبليغات ديني دارد. و براي انجام اين وظيفه و رسالت خطير بايستي خود را مجهز به علوم و فنون مختلف از قبيل روانشناسي، جامعه‌شناسي، هنر و ... نمايد.و نبايد تنها به شيوه‌هاي تكراري كه زحمت مطالعه ندارد بسنده كند كه در اينصورت مخاطبان زيادي نخواهد داشت بلكه با كوشش و نگرش محققانه، زيباييهاي اسلام را به ديگران نشان دهد چنانكه حضرت امام رضا (ع) مي‌فرمايند «فان الناس لو علموا محاسن كلامنا لا تبعونا» . «اگر مردم زيبائيهاي سخنان ما را بدانند از ما تبعيت مي‌كنند.
 ١٠:٤٧ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

احمد اولیایی
یکی از فلسفه های بعثت انبیاء علیهم السلام تبلیغ فرامین الهی و دستورات خداوند متعال بوده است که ایشان در این راستا از روش های متفاوت و گوناگونی استفاده کرده اند. اما با توجه به مقتضیات زمان و شرایط جوامع، این روش ها تغییر کرده و هدفمند شده است و بر هر مبلغ دین لازم است که برای رسیدن به بهترین شیوه تبلیغ و اثرگذاری مطلوب، مطالعه، جستجو و تفکر کرده و راه های مناسب را اتخاذ نماید. از آن جهت که هنر زبان بین المللی و مشترک انسان هاست و هر انسانی با شدت و ضعف خاص خود هنر را درک می کند، می توان از این روش برای تبلیغ دین استفاده نمود. لطافت و جذابیت و همگانی بودن هنر به برقراری ارتباط مبلغ هنرمند و مخاطب کمک شایانی می کند که البته چگونگی این ارتباط و فرایند و شرایط آن تابع شاخص های گوناگونی می باشد.
 ١٠:٤٦ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

حامد اسماعیل زاده
قبل از انکه حوزه بخواهد با ارشاد و تبلیغ هنرمندان متدین و متعهد تربیت کند باید در راستای فرهنگ سازی هنر دینی جایگاه دانش هنر را در نظام علمی تبیین کند تا واژه مقدس هنر در جایی که هیچ سنخیتی با آن ندارد به کار گرفته نشود هنر زمانی سامان میپذیرد که جای خود را پیدا کند تقسیم هنر به دینی و غیر دینی غیر صحیح است چه اینکه تقسیم علم به دینی وغیر دینی صحیح نیست که در جای خود ثابت شده است فلسفه هنر این است که معقول را تنزل دهد به محسوس و متخیل که در این صورت هنر دینی شکل گرفته است شکل گیری هنر بوسیله قوه واهمه و متخیله و خیال است که اگر قوه عاقله سلطنت داشته باشد بر این قوا ، هنر دینی صورت می گیرد اینکه چگونه هنر یک مطلب معقول را که مورد تایید عقل ناب است و نه عقلی که دچار مغالطه شده است به محسوس و متخیل تنزل دهد بخشی از آن به عهده فلسفه و هنر را از جهت مواد و محتوی تغذیه میکند هنر فنی متعالی است که یک چشمش به عقل و فلسفه و حکمت است
 ١٠:٤٥ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

علی خامی
خواسته یا ناخواسته در حوزه ی علمیه طلابی هستندکه به صورت مستقل و یا در قالب نهاد یا سازمانی به مسائل هنری ورود پیدا کرده اند.اگر فرض کنیم که این طلاب هنوز هم با همان عشق و ارادت اولیه ای که به حوزه دارند در این راه وارد شده اند جای این سؤال بسیار جدی می ماند که آن ها برای این کار خود چه توجیه منطقی خواهند داشت . من سعی کرده ام که در این مقاله تجربه ی شخصی خودم را از این موضوع بیان کنم.درواقع تجربه ی بیست سال ارتباط با مسائل نظری هنرو همین طور حضور در عرصه ی تولید اثر هنری. در واقع این مقاله را نمی توان یک مقاله ی علمی نامید و اگر بخواهیم با شاخص های مفروض در شرایط حاضر به بررسی آن بنشینیم می توان از آن به عنوان گزارشی که احتمالاً ارزش مطالعه مصداقی (case study)داشته باشد نام برد.
 ١٠:٤٤ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

علی حسینی
به نام او-سخن در باره ی بایسته هاونبایسته های هنر حوزوی است هنرمند حوزوی چه وظیفه ای دارد ومتولیان حوزوی به عنوان متولیان وراهبران حوزوی چه برخوردی بایدباهنروران حوزوی داشته باشند آسیب های هنرحوزویان در این است که هنرجشنواره ای ومورد نظرمدیران ارشدراتامین می کند تادغدغه جامعه وبیان مشکلات وواقعیت ها را وهنری است که دربرخی از مواردسربه شعار زدگی ومستقیم گویی می نهد وبه صورت کنایه ای وغیرمستقیم طرح مساله نمی کند تکلیف حوزویان بابرخی از هنر ها مثل موسیقی وطنز مشخص نیست ونگاهی سلبی واز سرنفی دارند تا تایید واحیاناتولید آثار سالم وآموزنده کرسی های زیباشناسی هنر وفقه هنر به ان صورت معلوم نیست ومرکز جهانی ومعتبر برای شناخت تاریخ هنر ونظریه پردازی هنر اسلامی وجود ندارد ضمن این که سوگمندانه برخی از طلاب هنرمند از آن سوی بام افتاده وبا ورود به بازار هنر زی طلبگی ووقار طلبگی رااز دست می دهند وغرب زده وروشن فکر نما می شوند.
 ١٠:٤٣ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

احمد اولیایی
یکی از فلسفه های بعثت انبیاء علیهم السلام تبلیغ فرامین الهی و دستورات خداوند متعال بوده است که ایشان در این راستا از روش های متفاوت و گوناگونی استفاده کرده اند. اما با توجه به مقتضیات زمان و شرایط جوامع، این روش ها تغییر کرده و هدفمند شده است و بر هر مبلغ دین لازم است که برای رسیدن به بهترین شیوه تبلیغ و اثرگذاری مطلوب، مطالعه، جستجو و تفکر کرده و راه های مناسب را اتخاذ نماید. از آن جهت که هنر زبان بین المللی و مشترک انسان هاست و هر انسانی با شدت و ضعف خاص خود هنر را درک می کند، می توان از این روش برای تبلیغ دین استفاده نمود. لطافت و جذابیت و همگانی بودن هنر به برقراری ارتباط مبلغ هنرمند و مخاطب کمک شایانی می کند که البته چگونگی این ارتباط و فرایند و شرایط آن تابع شاخص های گوناگونی می باشد.
 ١٠:٤٢ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

محمد سعید کرمی
اخلاق هنر و هنر خلاق در این نوشتار با روش کتابخانه‌ای، آثاری مربوط به ملاک ارزشِ هنر را مورد مطالعه قرار داده‌ایم و با توجه به ملاک ارزش اخلاقی و نظریه‌ی اسلام در باب اخلاق هنجاری به نقطه‌ی برخورد اخلاق و هنر پرداخته‌ایم. این تحقیق در صدد است با روشی عقلی در تقدم هر کدام از این دو ارزش بر دیگری مسأله را به چالش بکشاند. مباحثی چون نسبیت زیبایی‌شناختی و اخلاق ، ملاک ارزش هنر و اخلاق و تقدم اخلاق بر هنر متعارف، از جمله مطالب این نوشتار است.
 ١٠:٣٥ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

سید علی اصغر تقوی
باید بگوییم که جامعه ما از آن روز که بطور جدی صحنه ی بروز و ظهور جلوه های مختلف و متنوع از هنرهای غربی در فضای هنر جامعه و در بین هنرمندان گردید،اندیشمندان را نیز بدون هیچ مقدمه ای در مواجهه با این اوضاع ،در برابر این سوالات و پرسش ها قرار دادکه براستی اصول و ارزش های بنیادین ما چیست؟ ارزش های اصیل فرهنگی وهنری ما کدام است؟ریشه های فرهنگ وهنرسنتی ما در کجاست؟ دلیل تعارض ما با این فرهنگ جدید چیست؟ هر چند بر کسی پوشیده نبود؛ بی تردید باورهای بنیادین و اصول وارزش های فرهنگی وهنری جامعه ما ، مهم ترین دلیل تعارض فرهنگ سنتی ما با فرهنگ جدید و وارداتی است، اما در حقیقت؛ این گونه پرسش ها، زمینه ساز راهی شدند که هنرمندان و اندیشمندان این مرز وبوم پیش تر آغاز کرده و مرحوم دکترمددپور ودیگراندیشمندان همراه ایشان نیز بر ادامه این راه ماندند و نتایجِ پُرباری را در حوزه ی فرهنگ، فلسفه و هنر برجای نهادند. نکته در اینجاست
 ١٠:٣٤ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

سید علی اصغر تقوی
باید بگوییم که جامعه ما از آن روز که بطور جدی صحنه ی بروز و ظهور جلوه های مختلف و متنوع از هنرهای غربی در فضای هنر جامعه و در بین هنرمندان گردید،اندیشمندان را نیز بدون هیچ مقدمه ای در مواجهه با این اوضاع ،در برابر این سوالات و پرسش ها قرار دادکه براستی اصول و ارزش های بنیادین ما چیست؟ ارزش های اصیل فرهنگی وهنری ما کدام است؟ریشه های فرهنگ وهنرسنتی ما در کجاست؟ دلیل تعارض ما با این فرهنگ جدید چیست؟ هر چند بر کسی پوشیده نبود؛ بی تردید باورهای بنیادین و اصول وارزش های فرهنگی وهنری جامعه ما ، مهم ترین دلیل تعارض فرهنگ سنتی ما با فرهنگ جدید و وارداتی است، اما در حقیقت؛ این گونه پرسش ها، زمینه ساز راهی شدند که هنرمندان و اندیشمندان این مرز وبوم پیش تر آغاز کرده و مرحوم دکترمددپور ودیگراندیشمندان همراه ایشان نیز بر ادامه این راه ماندند و نتایجِ پُرباری را در حوزه ی فرهنگ، فلسفه و هنر برجای نهادند. نکته در اینجاست
 ١٠:٣٤ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

علی قدردان
هنر هفت حوزه دارد که مهم ترین بخش آن که جامع همهی هنرهای شناخته شده است سینما می باشد هنر در دو فصل فلسفه ی هنر و آثار هنری در نسبت با حوزه های علمیّه قابل بررسی است . فلسفه ی هنر یعنی چیستی چرایی و چگونگی هنر ، توان هنر در انتقال مفاهیم دینی و آسیب شناسی وضعیّت ساختاری هنر را در نگاهی کوتاه بر می تابد . اما مسئله ای که امروز مطرح است سیل عظیم آثار هنری است که غالب آنها در حکم کتب ضالّه هستند و در اختیار بهترین سنین یعنی جوانان نوجوانان و کودکان قرار می گیرند . اگر روزی کتاب سلمان رشدی تهدید محسوب می شد امروز هجم عظیمی از انیمیشن ها در اختیار کودکان زیر هفت سال قرار می گیرد . در کتب ضالّه تهدید متوجه کودکان نبود ولی هنر توانسته عقائد باطل و فلسفه های غلط و پیش پا افتاده را برای کودکان ملموس و قابل فهم کند و برای آن ها پرسش های متنوعی به وجود آورد . در ادبیّات دینی و کتب روایی دو دسته حدیث در مورد کودکان حائذ اهمیّت است
 ١٠:٢٩ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

اسماعیل غفاری قمی
بسم الله الرّحمن الرّحیم بایدها و نبایدهای حوزویان در عرصه هنر چکیده در معنای هنر آمده است که هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است که در جهت اثرگذاری بر عواطف، احساسات و هوش انسانی و یا به منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شوند. در ادبیات ایران در دورۀ اسلامی، هنر به معنای کمال، فضیلت، هوشیاری، فضل، تقوی، دانش و کیاست به کار رفت، که دارای بار معنایی عام بود. به دشمن نمایم هنر هرچه هست ز مردی و پیروزی و زور دست هنر دینی همواره دو غايت بنيادى داشته است. اول زيبايى صورت عبادات و دوم‌ نگهبانى و حفاظت از آن. دومين مميزه هنر مقدس بدان حقيقت رجوع مى كند كه اسلام‌ صرف زيبايى را مطلوب تلقى نكرده، بلكه زيبايى را با كمال مورد تامل قرار مى دهد. در این مجال یاد آوری این نکته لازم است که چنین هنری تا چه حدّ در جامعه اسلامی پیاده شده؛ باید توجه داشت که این مهم نیازمند یک بازنگری جامع و کامل است. نکته دیگر این است که چه کسانی باید بر تحقق این مهم پای فشارند و آن را مطالبه نمایند؟
 ١٠:٢٨ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ١ادامه خبر >>

محمدمهدی سیاهپوش
مامعتقدیم که دین دریک تعریف جامع برای همه امورزندگی برنامه وراه کارداردویکی ازاین امورومسایل زندگی مساله هنروسینمااست.طلاب حوزه های علمیه هم که خودرامتصدی اموردینی مردم می دانندهرگزنمی توانندنسبت به این مقوله بی تفاوت باشند.چراکه ماروحانیون مدعی هستیم می توانیم ازطریق معارف حقه الهی دین ودنیاوهم چنین اخرت مردم را تامین وتضمین کنیم. ازطرفی دیگرهنربادین عجین بوده وجزِِءلاینفک دین می باشد.به فرموده مقام معظم رهبری شایدهیچ وقت نشود بشررادرتاریخ مشاهده کردمگراینکه بامقوله هنرسروکارداشته است وواردشدن درعرصه هنربرای تبلیغ دین خودنوعی جهاداست.حوزه علمیه با بهره گیری ازظرفیت های عظیم خودمی تواند خواسته هاونیازهای جوامع بشری راپاسخگوباشدان هم با زبان هنر.مادراین مقاله برآنیم تااینکه بایدهاونبایدهای حوزویان درعرصه هنرراجستجوکنیم.بخشی ازبایدها ونبایدهای حوزویان درعرصه هنربه شرح ذیل می باشد:
 ١٠:١٠ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

فواد فلاح
بسم الله الرحمن الرحیم رسالت حوزه در فرهنگ سازی و جریان سازی دانش هنر دینی. اگر تعریف ما از هنر انتقال مفاهیم ذهنی با استفاده از جاذبه های سمعی وبصری باشد پس روشن است که تولید مفهوم کار نویسنده است وتمام عوامل واسطه که در ساخت اثر سمعی وبصری فعالیت میکنند به نوعی در استخدام نویسنده هستند تااثر ذهنی او را بسازند. حوزه به عنوان داعیه دار فرهنگ ناب شیعه چاره ای ندارد برای به دست گرفتن فرهنگ سینما نویسندگانی تربیت کند که بتوانند مفاهیم دینی مذهب شیعه را با استفاده از بالا ترین جاذبه های سمعی و بصری تولید کنند وبرای جریان پیدا کردن فرهنگ نویسندگی در میان طلاب ابتدا باید اساتید مدارس رانسبت به این مساله فرهنگی توجیه کرد چرا که طلاب در طول سال تحصیلی مدام با اساتبد در ارتباط هستند وخواسته یا نا خواسته بیشترین تاثیر پذیری را از انها خواهند داشت
 ١٠:٠٩ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

رضا عیسی نیا
باید و نبایدهای حوزویان در عرصه هنر دکتررضا عیسی نیا چه آنانی که میان هنر و اسلام تعارض نمی¬بینند و معتقد به هنر اسلامی هستند و برای آن ماهیت و ویژگی-هایی قائلند که آن را از هنرِ دیگر مکاتب متمایز می¬کند و چه آنانی که هنر دوران معاصر را شأنی از شؤون تمدن غرب دانسته و اعلام می¬دارند که این هنر با اسلام جمع نمی¬شود بنابراین الان نمی¬توان هنر اسلامی داشت و چه آنانی که معتقدند جوامع دینی با هنر؛ میانه خوبی نداشته و اسلام نه تنها، ترغیب و تشویقی نسبت به مقوله هنر نکرده بلکه برعکس همیشه مسلمانی را منافی هنرمند بودن می¬داند.قدر متیقن همه این نظریات این است که نمی¬توانند تأثیر هنر در زندگی بشر، که بیشتر از فلسفه و علم است را نادیده یگیرند فلذا برخی می¬گویند اسلام ذوق كُش است، چون روى خوش به هنر از جمله موسيقى و تندیس¬گری نشان نداده و برخی نیز می¬گویند اين شكل قضاوت كردن درست نيست. ما بايد راجع به مواردى كه اسلام با آنها مبارزه كرده تأمل كنيم و ببينيم آيا مبارزه اسلام با آنها مبارزه از آن جهت كه زيبايى است می¬باشد يا از آن جهت كه مقارن با امر ديگرى است كه برخلاف استعدادى از استعدادهاى فردى
 ١٠:٠٤ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

یونس شریفی اشکوری
يكي از عوامل اساسي در موفقيت مبلغ، شناسايي وتحليل مخاطب از نظر فرهنگي، سني،اجتماعي، جنسي،جغرافيايي، نيازهاي روحي و رواني و تقسيم آنان به گروه‌هاي مختلف و فراهم نمودن محتواي تبليغ متناسب با نياز آنها و ارائه آن به صورت جذاب و دلپذير مي‌باشد. روحانيت شيعه مسئووليت بسيار سنگين و تاريخي در عرصه تبليغات ديني دارد. و براي انجام اين وظيفه و رسالت خطير بايستي خود را مجهز به علوم و فنون مختلف از قبيل روانشناسي، جامعه‌شناسي، هنر و ... نمايد.و نبايد تنها به شيوه‌هاي تكراري كه زحمت مطالعه ندارد بسنده كند كه در اينصورت مخاطبان زيادي نخواهد داشت بلكه با كوشش و نگرش محققانه، زيباييهاي اسلام را به ديگران نشان دهد چنانكه حضرت امام رضا (ع) مي‌فرمايند «فان الناس لو علموا محاسن كلامنا لا تبعونا» . «اگر مردم زيبائيهاي سخنان ما را بدانند از ما تبعيت مي‌كنند. » با تحولات زمان و دگرگوني‌هايي كه در مقتضيات پديد مي‌آيد. نسل‌هاي بشري تغيير مي‌كنند و با پيشرفتهاي گسترده‌اي كه در علوم مختلف صورت گرفته سطح علمي، آگاهي و حتي ذائقه مردم نيز متحول شده و از آنجايي كه تبليغ يعني رساندن و در هر شرايطي نحوه رساندن به گونه‌اي است لذا ديگر نمي‌توان صرفاً با ابزار سنتي پيام دين و انقلاب را به ديگران منتقل كرد بلكه بايستي با ابتكار، سليقه و تحليل مخاطبي
 ١٠:٠١ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>

جواد رستمی ماجلان
عرصه هنر،همانگونه که می تواند تاثیرات بسیار سودمندی را برای مخاطبان به ارمغان آوردهمانطورنیزمی تواندخطرناک باشد.پاسداری ازاین عنصرسودمندبگونه ای که استفاده ازآن به نحو احسن انجام شودباید به صورت دقیق باشد زیرا هنربسیاربسیارانعطاف پذیر است وهمین خصوصیت است که سبب شده صاحبان قدرت وثروت به این سمت کشیده شوندوبخواهند از آن برای رسیدن به اهداف سوءشان بهره برداری نمایند.درمقابل این همه خطرات که اکثرا در مقابله با اسلام انجام می شود اهل علم دراسلام در رابطه با این هجمه های منفی وظیفه سنگینی دارند.حوزه های علمیه به عنوان جایگاه علمی اسلام باید کارشناسانی را تربیت نمایند که در عرصه هنر مخصوصا هنرهای تصویری،مخصوصا سینما،به نحو احسن واردشوندونظارت دقیق بر محتوای تولیدی این هنر نمایندتا اینکه بتوانند از ضرر های آن بکاهند وبر منفعت آن بیفزایند...
 ١٠:٠٠ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ١ادامه خبر >>

حسین سلیمانی
در این سخنرانی ابتدا به تبیین فضای موجود هنر و رسانه در جهان پرداخته، سهم حوزه علمیه از این فضا را از ابتدای شکل‌گیری تا کنون واکاوی کرده و سپس به تببین نظرات مقام معظم رهبری(حفظه ا...) در خصوص رسالت حوزه در عرصه هنر و رسانه خواهیم پرداخت. در انتها نیز پیشنهاداتی به منظور دستیابی به انتظارات مقام معظم رهبری(حفظه ا...) از حوزه در زمینه هنر و رسانه ارائه خواهد شد. اهم شاخه‌های وابسته به کلیات فوق به این شرح‌اند: - لزوم داشتن چشم‌انداز و برنامه مشخص. - سهم و وظیفه حوزه از نظام آموزشی، پژوهشی، تولیدی و مدیریتیِ هنر و رسانه. - لزوم تشکیل شورای راهبردی هنر و رسانه حوزه‌های علمیه. - لزوم تشکیل حوزه علمیه هنر و رسانه، مرکز تخصصی هنر و رسانه و دروس فقه فرهنگ، هنر و رسانه. - لزوم استفاده حداکثری از پتانسیل موجود
 ٠٩:٥٨ - 1393/02/20 - تعداد نظرات : ٠ادامه خبر >>